0

Mòbils, màrqueting de continguts i xarxes socials, vitals per al sector turístic i hoteler

Segons es desprèn de les dades del nou Índex d’Indústria anual (sector hoteler presentat per TripAdvisor), el 77% dels hotelers espanyols opina que el seu negoci va ser rendible en 2011. En quanta les previsions per 2012, el 40% confia que el seu rendiment sigui major i un 44% creu que el rendiment es mantindrà estable.

L’enquesta per realitzar l’estudi va comptar amb la participació de més de de 9.000 propietaris i gerents d’establiments de tot el món, entre els quals es troben 365 establiments espanyols.

No obstant això, un dels grans reptes per al sector hoteler espanyol és trobar fórmules per mantenir la seva rendibilitat en el marc de la situació econòmica. Així i tot, l’increment de tarifes no és l’opció més popular entre el 66% dels enquestats. Entre els aspectes més determinants per mantenir els nivells de productivitat es troben l’atracció de nous clients a través de descomptes i ofertes (66%) i els serveis especials (53%), com l’accés gratuït a internet.

Tecnologia mòbil i Xarxes socials+ Añadir nueva categoría

El màrqueting online a través de les xarxes socials pot convertir-se en un poderós aliat per al sector hoteler, no obstant això per als hotels espanyols aquesta continua sent una tasca pendent ja que segons el propi informe, un 36% reconeix no comptar amb un pressupost dedicat a aquesta activitat, mentre que un 16% dedicarà aquest any per primera vegada una part del seu pressupost a desenvolupar estratègies a les xarxes socials. Només un 22% ja ho tenia el passat any i un 24% espera incrementar la despesa destinada a les accions i estratègies de màrqueting online en xarxes socials durant 2012.

La tecnologia mòbil sembla també cobrar especial importància en el sector. No obstant això segons les dades de l’informe, el 52% dels *encuetados no s’ha plantejat encara oferir algun programa per involucrar als viatgers que utilitzen dispositius mòbils (per exemple, una aplicació mòbil, ofertes especials en els dispositius mòbils, reserva a través d’un dispositiu mòbil, etc.).

Un estudi anterior de *TripAdvisor ja considerava al Social Mitjana i Màrqueting Mòbil com a imprescindibles per al sector turístic i hoteler. Les dades revelaven llavors que pel 39% dels enquestats, els mitjans de comunicació socials eren claus com a part de la seva estratègia de màrqueting, mentre que el 27% va identificar als mòbils com un canal summament important dins de les estratègies de comercialització i sobre el qual a més, els agradaria augmentar la despesa.

“Els propietaris d’aquests establiments concedeixen gran importància al màrqueting online, el Social Mitjana i el Màrqueting Mòbil, ja que aquestes estratègies són cada vegada més importants per arribar als viatgers més exigents en línia o els qui ja estan en marxa”, va dir llavors Christine *Petersen, president de *TripAdvisor.

Màrqueting de continguts, també un valor important

Com a part de l’estratègia de màrqueting online i social mitjana, el màrqueting de continguts també es posiciona com un de les grans baluards per a les empreses del sector hoteler i turístic.

Antonio Gimeno Calvo, CMO i co-fundador de les empreses Coguan i Hoyreka, així els destacava durant el marc de la passada Fira International de Turisme FITUR2012, amb alguns exemples d’empreses del sector de viatges i hotels que ja han desenvolupat amb èxit estratègies de màrqueting de continguts i els beneficis obtinguts.

Gimeno era clar en afirmar que “les empreses del sector turístic poden aprofitar les oportunitats i beneficis d’incloure el màrqueting de continguts en el seu pla de màrqueting i comunicació en Internet, per aconseguir una base de clients fidels i identificats amb la marca, aconseguir que parlin i interactuin amb la marca, i amb això, augmentar tràfic, contactes i vendes al canal online”.

ecosfera

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *